PERIODONTOLOGIA – LECZENIE PARADONTOZY

Choroby przyzębia powodują uszkodzenie połączeń zęba z otaczającymi go tkankami, co wiąże się z zwiększeniem ruchomości zębów, a w konsekwencji ich wypadnięciem.

Początkowym etapem paradontozy jest powstanie zapalenia dziąsła, które nieleczone i niekontrolowane z biegiem czasu prowadzi do powstania zapalenia przyzębia.

Celem leczenia periodontologicznego jest profilaktyka i leczenie chorób przyzębia, czyli paradontozy.

Zapalenie dziąseł jest odwracalne. Przy dobrej współpracy Pacjenta z lekarzem dentystą przestrzeganiu zaleceń, może być wyleczone.

Zapalenie przyzębia przy współpracy Pacjenta oraz przestrzeganiu zaleceń może być kontrolowane i zostać „wyciszone”, nie powodując dalszej utraty kości i negatywnych konsekwencji.

Jednymi z pierwszych objawów powstającej paradontozy są:

• krwawienie przy szczotkowaniu,
  • samoistne, rozpulchnienie dziąseł oraz ich zaczerwienienie,
  • wypływ treści ropnej,
  • nieprzyjemny zapach z ust,
  • cofanie dziąseł i nadwrażliwość.

Pacjent, u którego zostanie zdiagnozowana choroba przyzębia jest poddawany wieloetapowej terapii w Dental Migas Clinic, której celem jest zapobiegnięcie dalszemu rozwojowi choroby.

Poszczególnymi etapami leczenia choroby przyzębia są:

1. Kompleksowa diagnostyka z pełnym badaniem periodontologicznym wraz z badaniami radiologicznymi oraz badaniami PET (testy na obecność patogenów, wywołujących periodontitis)
  2. Faza higienizacyjna, której celem jest usunięcie kamienia nazębnego naddziąsłowego oraz płytki i bakterii wraz z pełnym instruktażem higieny jamy ustnej – faza kilkuwizytowa
  3. Faza głębokiego oczyszczenia kieszeni patologicznych z kamienia poddziąsłowego i wygładzenia powierzchni korzeni wraz z dezynfekcją laserową
  4. Faza regeneracji polegająca na odbudowie i regeneracji utraconej kości oraz odbudowie braków zębowych uzupełnieniami protetycznymi
  5. Faza recall czyli wizyt kontrolnych na których kontroluje się uzyskane efekty i wskaźniki higieny jamy ustnej oraz ilość kamienia i płytki nazębnej, dzięki czemu mogą zostać podtrzymane uzyskane do tej pory wyniki leczenia

U każdego z naszych Pacjentów ze zdiagnozowaną chorobą przyzębia, aby zwiększyć szansę na zahamowanie choroby, w trakcie leczenia wykonujemy laseroterapię wraz z laserową dezynfekcją.

W Dental Migas Clinic wykonujemy zabiegi periodontologiczne z zakresu:

• SRP
  • Kiretaży
  • Dezynfekcji laserowej
  • Odbudowy i regeneracji ubytków kostnych
  • Augmentacji dziąseł
  • Pokrycia recesji